Publicidade online sobe, horas de consumo de Media desce

Segundo um relatório hoje divulgado: “Internet advertising is expected to become the largest ad segment in 2011, surpassing newspapers“.

O mesmo relatório, produzido pela Veronis Suhler Stevenson (uma “private equity” que gere múltiplos fundos de investimento nas indústrias dos Media e das TIC, tanto nos EUA como na Europa), indica que:

For the first time since 1997, consumers spent less time with media in 2006 than they did the previous year, as media usage per person declined 0.5% to 3,530 hours, due to changing consumer behaviors and digital media efficiencies (…). The drop in consumer media usage was driven by the continued migration of consumers to digital alternatives for news, information and entertainment, which require less time investment than their traditional media counterparts.” [negritos da minha responsabilidade]

Os autores do estudo prevêem que o tempo médio por pessoa de consumo dos Media deverá estabilizar em 2007 e crescer ligeiramente até 2011, com excepção dos segmentos “out-of-home” (mobile e wireless) e dos vídeojogos, que deverão registar um ritmo de crescimento mais acelerado.

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